Zimą nasze jedzenie jest „bogatsze”, z obfitymi potrawami, aby zwalczyć zimno, wilgoć i zmęczenie tą porą roku. W rezultacie wraz z nadejściem słonecznych dni wyświetlamy na wadze kilka dodatkowych kilogramów. W obliczu zbliżającego się sezonu wakacyjnego chęć podjęcia diety jest kusząca. Aby jednak odzyskać zdrową wagę, lepiej jest przejrzeć swoje nawyki żywieniowe i przywrócić równowagę na talerzu uzyskując trwałe efekty w postaci zdrowej sylwetki.

Zdrowa sylwetka

Wszyscy marzą o sylwetce uwolnionej od zbędnych kilogramów. Ale czy uzasadnione jest głodzenie ciała lub – wręcz przeciwnie – zmuszanie go do zjedzenia tylko jednej kategorii jedzenia, aby stracić nadwagę? Niektóre diety są niebezpieczne dla zdrowia, obiecując olśniewającą utratę wagi w ciągu kilku tygodni. W 2010 r. Francuska Agencja ds. Żywności  sprawdziła najpopularniejsze obecnie diety. Wyniki są jasne: większość diet nie jest zbilansowanych. 80% z nich oferuje spożycie białka znacznie przewyższające zalecane spożycie, a 63% nie przestrzega spożycia żelaza u kobiet! Brak witamin, wapnia, błonnika … Lista braków jest długa, a konsekwencje dla naszego organizmu mogą być dramatyczne: problemy z nerkami, wątrobą lub układem hormonalnym, utrata masy mięśniowej, problemy trawienne. Szybka utrata masy ciała nie jest zatem sposobem na odzyskanie zdrowej masy ciała. Przede wszystkim musisz ponownie rozważyć co znajduje się na Twoim talerzu. Wprawdzie trwa to dłużej, ale tylko z tego powodu uzyskasz trwały rezultat.

Zróżnicowana i zbilansowana dieta

Ponowne zrównoważenie talerza oznacza także przyjęcie zróżnicowanej diety, w której reprezentowane są wszystkie grupy żywności. Zadbaj o to by na talerzu pojawiły się produkty skrobiowe, ryż lub rośliny strączkowe, ponieważ zawierają one skrobię i błonnik, które zaspokajają uczucie głodu. Wyeliminuj produkty zawierające złe tłuszcze i cukier występujące w preparatach przemysłowych i odkryj na nowo przyjemność gotowania dobrych małych potraw, zwracając uwagę na przyprawy (bez majonezu i keczupu). Uważaj również na systematyczne dodawanie szczypty soli, które zwiększa uczucie głodu! Zastanów się nad pomocą w walce z nadwagą w postaci lekkich leków wspomagających zmniejszenie apetytu takich jak Fucus lub jeśli masz problemy z niestrawnością nad lekkimi lekami ziołowymi na niestrawność lub innymi sprawdzonymi przez Ciebie.

Jedz powoli

Poświęć również czas na powolne jedzenie. Zbyt często posiłki stanowią wyścig z czasem: niektórzy jedzą na stojąco, inni szybko„połykają” kanapkę. Szybkie jedzenie stało się – złym nawykiem, niestety bardzo stresującym dla żołądka … i dla twojej wagi! W rzeczywistości sygnał sytości dociera do mózgu dopiero po 10 minutach. Dlatego należy wziąć pod uwagę tę lukę – poświęcając czas na dobre przeżuwanie – w przeciwnym razie możesz zjeść więcej, niż potrzebujesz. W końcu nie zapominaj, że jedzenie musi pozostać przede wszystkim przyjemnością: posiłki należy przeżywać jako chwile radości, z dala od stresu i poczucia winy.